1. Dispoziții generale
1.1. Aceste reglementări (denumite în continuare: „Regulament”) definesc regulile pentru încheierea și derularea contractelor de furnizare de servicii electronice, servicii digitale și contracte de vânzare în magazinul online (în continuare: „Magazin”), precum și drepturile și obligațiile părților acestor contracte.
1.2. Magazinul este disponibil tuturor persoanelor (denumite în continuare: „Utilizatori”) la adresa: www.desportivo.ro
1.3. Proprietarul Magazinului este Desportivo sp. z o.o. cu sediul în Tarnów, Polonia înregistrată în registrul antreprenorilor al Registrului Tribunalului Național Judecătoria Kraków-Śródmieście din Cracovia, Secția a 12-a Comercială cu numărul KRS: 0000906743, identificat cu numărul REGON: 389258139 și NIP: 8733280169 (în continuare: „Vânzător”).
1.4. Vânzătorul comunică cu Utilizatorii prin intermediul site-ului web indicat în punctul 1.2. al Regulamentului precum și prin telefon, prin poșta tradițională și prin poșta electronică (e-mail).
1.5. Datele de contact ale vânzătorului:
1.5.1. adresa: str. Harasymowicza 8A, 33-103 Tarnów, Polonia
1.5.2. număr de telefon: +40 371 700 243,
1.5.3. adresa de e-mail: [email protected]
1.6. Contractele de furnizare de servicii electronice, furnizare de servicii digitale și vânzări se încheie cu Vânzătorul prin intermediul Magazinului.
1.7. Obiectul activității Vânzătorului este vânzarea produselor prezentate în Magazin (denumite în continuare: „Produse”).
1.8. Magazinul oferă și alte posibilități:
1.8.1. crearea unui cont de Utilizator (denumit în continuare: „Cont”) și posibilitatea de a-l menține, adică efectuarea schimbărilor și a modificărilor de date, vizualizarea istoricului achizițiilor, utilizarea stocului, memorizarea coșului și accesul la arhiva Comenzilor,
1.8.2. obținerea informațiilor despre Produsele care pot fi achiziționate în Magazin,
1.8.3. plasarea comenzilor (denumite în continuare: „Comenzi”) de către persoane care folosesc Magazinul (denumite apoi: „Cumpărători”),
1.8.4. abonarea la newsletter (în continuare: „Newsletter”), care se înțelege ca o formă electronică a buletinului de informare al Vânzătorului destinată tuturor persoanelor interesate de noutăți, promoții și modificări ale activității și ofertei Magazinului, transmise acestora de către Vânzător prin poșta electronică (e-mail).
1.9. În Regulament, termenul „Consumator” este înțeles ca un Utilizator care este o persoană fizică și efectuează o tranzacție juridică cu întreprinzătorul ce nu are legătură directă cu activitatea sa comercială sau profesională (în conformitate cu articolul 221 din Legea din 23 aprilie 1964 - Codul civil (în continuare: „Codul civil”)).
1.10. În Regulament, termenul: „Întreprinzător cu drepturi de consumator” se înțelege persoana fizică care încheie un contract direct legat de activitatea sa de afaceri, atunci când din conținutul prezentului contract rezultă că nu este de caracter profesional pentru aceasta, rezultând în special din obiectul activității sale de afaceri, puse la dispoziție în baza prevederilor privind Registrul central și Informațiile privind activitatea economică (în conformitate cu art. 3855 din Codul civil).
1.11. Însăși folosirea Magazinului nu necesită suportarea de către Utilizator a oricăror taxe în favoarea Vânzătorului.
1.12. Contractele încheiate prin intermediul Magazinului pot fi încheiate în limba română la fel și în alte limbi în care Magazinul este disponibil.
1.13. Nu există o durată minimă a obligațiilor Consumatorului și Întreprinzătorilor cu drepturi de consumator rezultate din aceste contracte. În cazul în care Consumatorul sau Întreprinzătorul cu drepturi de consumator nu are dreptul de a se retrage (mai multe despre acest subiect la punctul 5.6. din Regulament), timpul obligațiunilor Consumatorului sau Întreprinzătorul cu drepturi de consumator în temeiul contractului durează până la momentul achitării prețului Vânzătorului.
1.14. Riscul realizării beneficiului necomandat de către Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator este asumat de către Vânzător și nu impune nicio obligație Consumatorului sau Întreprinzătorului cu drepturi de consumator. Lipsa de răspuns a Consumatorului sau Întreprinzătorului cu drepturi de consumator la serviciul nesolicitat nu constituie consimțământul Consumatorului sau Întreprinzătorului cu drepturi de consumator de a încheia un oricare contract.
2. Înregistrarea contului și plasarea Comenzilor
2.1. Înregistrarea contului și plasarea Comenzilor în Magazin pot fi efectuate de către persoane fizice, persoane juridice și unități organizaționale fără personalitate juridică, cărora prevederile relevante le acordă capacitate juridică.
2.2. Magazinul oferă posibilitatea de înregistrare a Contului, ce constă în trimiterea de către Utilizator a formularului de înregistrare a Contului completat, ce este disponibil în Magazin și confirmarea înregistrării de către Utilizator.
2.3. Pentru a crea cu succes un Cont, sunt necesare următoarele:
2.3.1 furnizarea datelor Utilizatorului în formular (furnizarea unora dintre acestea poate fi opțională sau necesară doar în momentul plasării Comenzii),
2.3.2 acceptarea Regulamentului Magazinului,
2.3.3 citirea politicii de confidențialitate a Magazinului,
2.3.4 depunerea altor declarații, marcate ca obligatorii, prin bifarea căsuțelor corespunzătoare (checkbox-uri).
2.4. Comenzile în Magazin pot fi plasate după autentificarea în Contul dumneavoastră, după înregistrarea în Magazin sau fără a efectua o astfel de înregistrare (crearea unui Cont nu este necesară pentru a plasa o Comandă prin intermediul Magazinului).
2.5. Plasarea Produselor în coș de către Cumpărător (adică funcția Magazinului care permite să vizualizați Produse care au fost deja selectate și care nu au fost încă achiziționate de Cumpărător în procesul de plasare a Comenzii) nu implică cumpărarea sau rezervarea acestora.
2.6. Pentru a plasa o Comandă, este necesar ca Utilizatorul să accepte Regulamentul și să depună alte declarații, marcate ca obligatorii, bifând căsuțele corespunzătoare (se poate face la crearea Contului).
2.7. Procedura de plasare a unei Comenzi se finalizează prin selectarea cu succes de către Utilizator a opțiunii (prin apăsarea butonului): „Comand și plătesc” (sau alt buton cu funcție echivalentă de importanță), ceea ce echivalează cu confirmarea de către Utilizator că formularul de Comandă a fost completat corect și că datele oferite sunt adevărate, actuale, complete și corecte precum și că Utilizatorul este conștient de faptul că realizarea Comenzii implică obligația de plată (ceea ce se poate aplica și în cazul în care Utilizatorul suportă costuri de livrare selectate și alte costuri suplimentare indicate în Magazin).
2.8. În cazul plasării unei Comenzi nu în conformitate cu punctul 2.4. - 2.7. de mai sus, nu se încheie contractul de vânzare între Vânzător și Cumpărător. Vânzătorul are dreptul de a refuza încheierea contractului de vânzare în cazul în care realizarea integrală sau parțială a Comenzii nu ar fi posibilă. Înainte de a refuza încheierea contractului de vânzare, Magazinul poate încerca să contacteze Cumpărătorul pentru a modifica Comanda sau a completa informațiile necesare pentru realizarea corectă a Comenzii.
2.9. După plasarea Comenzii, la adresa de e-mail furnizată în formularul Comenzii imediat este trimis un e-mail care conține confirmarea plasării Comenzii de către Cumpărător.
2.10. Produsele prezentate în Magazin sunt admise la comercializare pe teritoriul României.
2.11. În e-mailul menționat în punctul 2.9. de mai sus, Vânzătorul va furniza Cumpărătorului, care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator informațiile cerute de Legea privind drepturile consumatorilor din 30 mai 2014 (denumită în continuare „Legea privind drepturile consumatorilor”). Informațiile vor fi incluse în conținutul e-mailului sau într-un atașament la acest e-mail. Informațiile la care se face referire în acest punct pot fi furnizate de către Vânzător și pe suport de hârtie împreună cu Produsul livrat.
2.12. Contractul de vânzare a Produsului se încheie atunci când Vânzătorul informează Cumpărătorul despre începerea procedurii de realizare a Comenzii. O astfel de confirmare va fi trimisă prin e-mail.
2.13. În cazul în care Produsele incluse în Comandă nu sunt disponibile, Vânzătorul va informa Cumpărătorul despre imposibilitatea realizării Comenzii. În cazul în care incapacitatea de a realiza Comanda se aplică numai în cazul indisponibilității temporare a Produselor, Vânzătorul va informa Cumpărătorul despre data estimată de finalizare a Comenzii prin poșta electronică la adresa de e-mail indicată de Cumpărător în formularul Comenzii.
2.14. În cazul în care Vânzătorul nu poate îndeplini integral sau parțial serviciul din cauza că Produsul nu este disponibil, Vânzătorul va anunța imediat Cumpărătorul despre acest fapt și va returna plata primită în acest sens. Cumpărătorul, în consultare cu Vânzătorul, poate decide despre modalități diferite de realizare a Comenzii (executarea parțială a Comenzii, prelungirea timpului de așteptare pentru realizarea Comenzii sau anularea întregii Comenzi).
2.15. Comenzile sunt procesate de Vânzător în ordinea în care sunt plasate.
2.16. Vânzătorul are dreptul să introducă un număr maxim de bucăți a unui anumit Produs comandat într-o Comandă, precum și să limiteze metodele de livrare, formele de plată sau comenzile angro. Orice astfel de restricții vor fi furnizate de fiecare dată Utilizatorului când acesta face clic pe butonul menționat în punctul 2.7. din Regulament.
2.17. Vânzătorul poate verifica dacă contractul de vânzare încheiat de Întreprinzător cu drepturi de consumator se încadrează în sfera activităților profesionale desfășurate în cadrul activității de afaceri efectiv desfășurate de către întreprinzător, în special prin verificarea obiectului activității comerciale, puse la dispoziție în baza prevederilor privind Registrul Central și Informații privind Activitatea Economică. În acest scop, Vânzătorul poate solicita Întreprinzătorului cu drepturi de consumator să furnizeze informații sau materiale care să permită verificarea legăturii dintre Produsul achiziționat și activitatea desfășurată de Întreprinzătorul cu drepturi de consumator, inclusiv industria și specializarea în care întreprinzătorul respectiv operează cu drepturi de consumator.
3. Prețuri și plăți
3.1. Prețurile Produselor sunt prezentate în lei românești (RON) și sunt prețuri brute (includ TVA). Prețurile Produselor oferite în Magazin nu includ costurile de livrare (cu excepția cazului în care condițiile promoției pe durată limitată prevăd altfel). Costul total al Comenzii, inclusiv costurile de livrare, va fi furnizat Cumpărătorului înainte de finalizarea procesului de comandare.
3.2. La alegerea Cumpărătorului sunt disponibile următoarele metode de plată:
3.2.1. prin transfer bancar printr-un serviciu online de plată instantaneu sau prin card de credit sau de debit,
3.2.2. ramburs la livrare - numerar, la primirea Produselor (expediere cu ramburs la livrare).
3.3. Vânzătorul poate introduce și alte metode de plată suplimentare decât cele indicate la punctul 3.2. de mai sus, informații despre care vor fi afișate respectiv în Magazin.
3.4. Comanda va fi transmisă spre realizare imediat, însă dacă alegeți metoda de plată indicată în punctele 3.2.1. de mai sus, expedierea va fi efectuată numai după ce plata întregului preț pentru Produse a fost creditată în contul bancar sau în contul de decontare al Vânzătorului.
3.5. Vânzătorul emite și expediază documentele contabile aferente Comenzii (facturi, conturi) în format electronic la adresa de e-mail a Cumpărătorului oferită în Comandă. Cumpărătorul este de acord cu modalitatea de emitere și livrare a documentelor contabile aferente Comenzii indicate în prezenta prevedere.
3.6. Daca alegeți metoda de plata indicată în punctele 3.2.1. de mai sus și în caz de neprimire de către Vânzător a plății pentru un anumit Produs în termenul indicat în Magazin - Comanda va fi anulată. În cazul în care Magazinul nu specifică data la care se face referire în teza anterioară, Vânzătorul trebuie să primească plata în termen de 72 (șaptezeci și două) de ore din momentul plasării Comenzii de către Cumpărător - după acest timp Comanda va fi anulată. Cumpărătorul va fi informat imediat dacă Comanda sa este anulată.
3.7. Reducerile primite la diferite titluri în cadrul campaniilor promoționale organizate de Vânzător nu se cumulează cu alte promoții care sunt valabile în același timp în Magazin.
3.8. Informații detaliate despre metodele de plată disponibile pot fi găsite la: https://desportivo.ro/metode-de-plata
4. Livrare
4.1. Livrarea este limitată pe teritoriul României. În cazul în care doriți să primiți Produsul la o adresă situată în afara zonei la care se face referire în teza anterioară, Vânzătorul vă solicită contact prin e-mail pentru a acorda posibilității și condiții posibile unei astfel de livrări.
4.2. Livrarea se face de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale din România.
4.3. În cazul unei Comenzi care conține mai multe Produse, timpul de livrare al întregii Comenzi este ajustat la Produsul cu cel mai lung termen de livrare.
4.4. Informații detaliate despre condițiile de livrare a Produselor pot fi găsite la: https://desportivo.ro/metode-costul-si-timpul-de-livrare
5. Dreptul de retragere
5.1. Consumatorul și Întreprinzătorul cu drepturi de consumator care achiziționează Produs în Magazin au opțiunea de a se retrage din contractul de vânzare încheiat cu Vânzătorul în termen de 14 (paisprezece) zile de la data livrării Produsului, fără a suporta alte costuri decât costurile direct legate de returnarea Produselor. Dreptul de retragere la care se referă teza anterioară poate fi realizat prin depunerea unei declarații în scris sau prin e-mail, cu toate acestea pentru a respecta termenul indicat în teza anterioară, este suficientă trimiterea declarației înainte de expirarea termenului la adresa indicată în punctul 1.5.1. sau 1.5.3 din Regulament. Declarația de retragere se poate face folosind formularul anexat Regulamentului și care de asemenea se transmite Consumatorului și Întreprinzătorului cu drepturi de consumator în confirmarea încheierii contractului menționat în punctul 2.12. din Regulament, sau împreună cu Produsul livrat.
5.2. În cazul în care se realizează dreptul de retragere, Vânzătorul va returna Consumatorului sau Întreprinzătorului cu drepturi de consumator toate plățile efectuate, inclusiv costurile de livrare (cu excepția costurilor suplimentare rezultate din metoda de livrare aleasă de Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator altele decât cea mai ieftină metodă de livrare oferită de Vânzător) imediat și nu mai târziu de 14 (paisprezece) zile de la data primirii declarației de retragere din contract a Consumatorului sau Întreprinzătorului. Plata va fi returnată folosind aceeași metodă de plată ca cea folosită de Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator, cu excepția cazului în care Consumatorul sau Întreprinzătorul cu drepturi de consumator a fost de acord cu o altă metodă de returnare, care nu implică niciun cost pentru acesta.
5.3. Vânzătorul poate reține rambursarea plăților primite de la Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator până la primirea Produsului înapoi sau oferirea de către Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator a dovezii returnării Produsului, în funcție de evenimentul care are loc primul.
5.4. În cazul realizării dreptului de retragere, Consumatorul sau Întreprinzătorul cu drepturi de consumator este obligat sa returneze Produsul în termen de 14 (paisprezece) zile de la data retragerii. Consumatorul sau Întreprinzătorul cu drepturi de consumator suportă costurile direct legate de returnarea Produsului.
5.5. Consumatorul sau Întreprinzătorul cu drepturi de consumator este răspunzător pentru scăderea valorii Produsului ca urmare a utilizării Produsului într-un mod care depășește ceea ce este obligatoriu pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea acestuia.
5.6. Vânzătorul informează că dreptul de retragere menționat în punctul 5.1. din Regulament, nu se aplică Consumatorului sau Întreprinzătorului cu drepturi de consumator în anumite situații descrise în art. 38 din Legea privind drepturile consumatorilor, în special în ceea ce privește contractele:
5.6.1. în care obiectul serviciului îl constituie bunurile neprefabricate, fabricate conform specificațiilor Consumatorului sau Întreprinzătorului cu drepturi de consumator sau care servesc la satisfacerea nevoilor individuale ale acestuia;
5.6.2. pentru furnizarea de servicii pentru care Consumatorul sau Întreprinzătorul cu drepturi de consumator este obligat să plătească prețul, dacă Vânzătorul a efectuat integral serviciul cu acordul explicit și prealabil al Consumatorului sau Întreprinzătorului cu drepturi de consumator, care a fost informat înainte de începerea oferirii serviciului că după prestarea serviciului de către Vânzător, acesta își va pierde dreptul de a se retrage din contract și a acceptat acest lucru;
5.6.3. în care prețul sau remunerația depind de fluctuațiile de pe piața financiară asupra cărora Vânzătorul nu deține control și care pot apărea înainte de termenul limită de retragere din contract;
5.6.4. în care obiectul serviciului oferit constituie mărfuri livrate în ambalaj sigilat, care nu pot fi returnate după deschiderea coletului din motive de protecție a sănătății sau de igienă, dacă coletul a fost deschis după livrare;
5.6.5. în care obiectul serviciului sunt bunuri, care după livrare, prin natura lor sunt legate inseparabil de alte bunuri;
5.6.6. în care Consumatorul sau Întreprinzătorul cu drepturi de consumator a cerut în mod explicit Vânzătorului să vină la el pentru reparații sau susțineri urgente; în cazul în care Vânzătorul furnizează servicii suplimentare, altele decât cele solicitate de Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator, sau livrează alte bunuri decât piesele de schimb necesare pentru efectuarea reparației sau întreținerii, dreptul de a se retrage din contract revine Consumatorului sau Întreprinzătorului cu drepturi de consumator în legătură cu servicii sau bunuri suplimentare;
5.6.7. de prestare a serviciilor de cazare, altele decât în scop rezidențial, transport de mărfuri, închirieri auto, gastronomie, servicii legate de agrement, divertisment, evenimente sportive sau culturale, dacă în contract se specifică ziua sau perioada prestării serviciului;
5.6.8. de livrare a conținutului digital, care nu poate fi livrat pe suport tangibil, pentru care Consumatorul sau Întreprinzătorul cu drepturi de consumator este obligat să plătească prețul dacă Vânzătorul a început să ofere serviciul cu acordul explicit și prealabil al Consumatorului sau Întreprinzătorului cu drepturi de consumator, care a fost informat înainte de începerea serviciului că după prestarea serviciului de către Vânzător, va pierde dreptul de a se retrage din contract și a acceptat acest lucru, iar Vânzătorul a furnizat Consumatorului sau Întreprinzătorului cu drepturi de consumator confirmarea prevăzută în legea 15 art. 1 și 2 sau legea 21 art. 1 din Legea privind drepturile consumatorilor;
5.6.9. de prestare a serviciilor pentru care Consumatorul sau Întreprinzătorul cu drepturi de consumator este obligat să plătească prețul, în cazul în care Consumatorul sau Întreprinzătorul cu drepturi de consumator a solicitat în mod explicit Vânzătorului să vină la acesta pentru reparație, iar serviciul a fost deja efectuat integral cu acordul explicit și prealabil al Consumatorului sau Întreprinzătorului cu privire la drepturile consumatorului.
5.7. Menținerea unui Cont în Magazin și livrarea buletinului informativ Newsletter este un serviciu digital în sensul Legii privind drepturile consumatorilor. Dreptul de retragere menționat în punctul 5.1. de mai sus se va aplica în mod corespunzător pentru menținerea unui Cont în Magazin și livrarea Newsletter-ului. Termenul limită de retragere începe din ziua în care Utilizatorul a obținut acces la Cont sau s-a abonat la Newsletter.
5.8. Produsele returnate de Cumpărător trebuie să fie ambalate într-un astfel de mod, care să garanteze transportul produselor în siguranță. În măsura posibilității, Cumpărătorul trebuie să atașeze la Produsele returnate ambalajul primit și dovada achiziției. Informații detaliate despre metoda de ambalare a Produselor returnate recomandate de Vânzător pot fi găsite în instrucțiunile postate în Magazin sau trimise de către Vânzător.
6. Protecția datelor cu caracter personal
6.1. Informații detaliate privind protecția datelor cu caracter personal pot fi găsite în politica de confidențialitate disponibilă pe site-ul: https://desportivo.ro/politica-de-confidentialitate
7. Mențiuni legale suplimentare
7.1. Conținutul și structura Magazinului sunt protejate prin drepturi de autor. Duplicarea datelor sau a informațiilor, în special utilizarea oricăror materiale postate pe site (inclusiv teste, fotografii, grafice, filme sau mărci comerciale), precum și fragmentele acestora, în alte scopuri decât cele permise explicit de Regulament sau de legea general aplicabilă, fără obținerea consimțământului explicit al Vânzătorului este interzisă.
7.2. Vânzătorul informează că descrierile, fotografiile, graficele, videoclipurile, vizualizările și alte materiale care prezintă Produsele plasate în Magazin sunt folosite doar pentru a prezenta modelele specifice Produselor indicate în acestea și pot diferenția în funcție de setările individuale ale dispozitivului Utilizatorului.
8. Dispoziții speciale legate de furnizarea de servicii electronice de către Vânzător și furnizarea de servicii digitale
8.1. Regulamentul constituie reglementări pentru furnizarea de servicii în formă electronică în sensul Legii din 18 iulie 2002 privind furnizarea de servicii electronice (denumită în continuare: „Legea privind furnizarea de servicii electronice”).
8.2. Cerințele tehnice necesare pentru navigarea în Magazin, plasarea Comenzilor și cooperarea corespunzătoare cu sistemul TIC (Tehnologia Informației și a Comunicațiilor) utilizat de Vânzător, sunt necesare:
8.2.1. un dispozitiv cu acces la internet, care vă permite să navigați pe site-uri web și în special poate fi un dispozitiv care funcționează sub controlul sistemului de operare Windows, Linux, MacOS, Android; rezoluția minimă a ecranului în care este posibil accesul la site-ul Magazinului cu receptivul de: 1800x768;
8.2.2. un browser web actualizat cu suport Java Script (până la ultimele trei versiuni) oferit de producător, precum: MS Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari;
8.2.3. cookie-uri activate, precum și suplimente de browser potrivit instalate pentru a suporta Java, Javascript, Adobe Flash și acceptarea instalării componentelor Adobe Flash Player, Quick Time, Acrobat Reader, dacă Magazinul solicită instalarea acestora;
8.2.4. software dezactivat, care blochează execuția scripturilor de mai sus;
8.2.5. un cont de poștă electronică e-mail activ (în cazul plasării Comenzilor);
8.2.6. informațiile furnizate de Vânzător, inclusiv Regulamentul, pot fi puse la dispoziție în format de fișier PDF (sau într-un alt format identic). Pentru a le vizualiza, poate fi necesar să instalați un program potrivit, care să permită deschiderea corectă a acestor fișiere.
8.3. Încheierea contractului de furnizare de servicii electronice are loc în momentul în care Contul este înregistrat de către persoana care folosește Magazinul sau concomitent cu depunerea Comenzii fără a fi necesară înregistrarea sau prin furnizarea unei adrese de e-mail cu scopul de a primi buletinul informativ Newsletter.
8.4. Contractul de furnizare de servicii electronice se încheie pe o perioadă nedeterminată și poate fi reziliat în condițiile prevăzute de legea aplicabilă, precum și – în măsura permisă de legea aplicabilă – prin transmiterea unei declarații de reziliere a contractului pentru furnizarea de servicii electronice la datele Vânzătorului indicate în punctul 1.5. al Regulamentului sau prin ștergerea Contului personal de către Utilizator.
8.5. Interzis este în cadrul utilizării Magazinului și a altor servicii furnizate de Vânzător pe cale electronică, furnizarea de către Utilizator a conținutului ilegal, încălcând drepturile personale sau drepturile de autor ale terților, sau încălcând în orice mod normele sociale și morale aplicabile, regulile de conviețuire socială pe Internet (netichetă). În special, este interzis:
8.5.1. postarea de conținut care este vulgar sau care conține blasfemie sau conținut care este în general considerat ofensator;
8.5.2. postarea și utilizarea datelor personale ale altor persoane și imaginile acestora fără autorizație corespunzătoare;
8.5.3. livrarea de programe software dăunătoare;
8.5.4. postarea de conținut care subminează bunul nume, reputația sau alte drepturi personale ale Vânzătorului sau ale terților;
8.5.5. activități de spam, precum și cele care au semne distinctive ale unui act de concurență neloială sau practici de piață neloiale;
8.5.6. promovarea regimurilor totalitare, a simbolurilor asociate acestora, incitarea la ură sau comiterea unei infracțiuni;
8.5.7. postarea de conținut care promovează consumul de droguri sau substanțe psihoactive sau promovează abuzul de alcool sau jocurile de noroc, precum și orice alt comportament care este interzis;
8.5.8. postarea de conținut care încalcă drepturile de proprietate intelectuală ale terților;
8.5.9. furnizare de conținuturi cu caracter ilegal;
8.5.10. postarea de link-uri către site-uri web și fișiere care conțin conținutul menționat mai sus.
8.6. Este interzisă efectuarea oricăror teste de penetrare, teste de securitate, încercări de spargere a securității și activități de hacking în legătură cu Magazinul.
8.7. Utilizatorul este responsabil pentru conținutul postat de acesta în Magazin. În cazul în care Utilizatorul plasează în Magazin conținut interzis de lege sau de Regulament, Vânzătorul este în drept să le elimine, precum și să rezilieze contractul de furnizare de servicii electronice sau contractul de furnizare de servicii digitale pe această bază cu efect imediat.
8.8. Procedura de reclamație privind serviciile furnizate electronic este următoarea:
8.8.1. persoanele care sunt destinatari a unui anumit serviciu pot depune reclamații cu privire la serviciile furnizate electronic de către Vânzător; reclamațiile se depun în scris sau prin e-mail la adresele indicate în punctul 1.5. din Regulament;
8.8.2. reclamația trebuie să conțină cel puțin:
8.8.2.1.1. desemnarea Utilizatorului și datele necesare de identificare și contact ale acestuia;
8.8.2.1.2. desemnarea serviciului la care se referă reclamația;
8.8.2.1.3. indicarea neregularităților.
8.9. În termen de 14 (paisprezece) zile de la depunerea reclamației, Vânzătorul va răspunde la aceasta și va notifica persoana care depune reclamația despre cum să procedeze. Vânzătorul va depune toate eforturile pentru a se asigura că reclamațiile sunt luate în considerare fără întârzieri nejustificate.
8.10. În cazul în care Consumatorul sau Întreprinzătorul cu drepturi de consumator nu este informat cu privire la decizia Vânzătorului cu privire la reclamație în termen de 14 (paisprezece) zile de la data primirii reclamației de către Vânzător, se consideră că Vânzătorul a acceptat reclamația Consumatorului sau Întreprinzătorului cu drepturi de consumator. Această prevedere nu se aplică entităților care nu sunt consumatori sau întreprinzători cu drepturi de consumator.
8.11. Pe parcursul procesului de reclamație, Vânzătorul poate solicita explicații suplimentare, documente sau verificarea derulării evenimentului care face obiectul reclamației.
8.12. După epuizarea procedurii de reclamație reglementată în Regulament, Utilizatorul care este Consumator are opțiunea de a se adresa justiției pentru a-și urmări eventualele pretenții sau de a folosi metode extrajudiciare de reclamație permise de lege, în special medierea și o instanță permanentă de arbitraj condusă de către unitățile competente ale Inspecției Comerțului, precum și obținerea de asistență în acest sens de la organul competent municipal al consumatorului (Vânzătorul nu este obligat să consimtă la utilizarea modalităților extrajudiciare de soluționare a reclamațiilor). Informații exacte cu privire la posibilitatea utilizării procedurilor extrajudiciare pot fi disponibile, printre altele, de la oficiile autorităților de supraveghere competentă (persoanele competente ale organelor municipale și organizații pentru consumatori, Unitățile regionale ale Inspecției Comerțului) și pe site-urile acestora, precum și pe site-urile Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (www.anpc.ro).
8.13. Vânzătorul informează, de asemenea, despre existența platformei ODR (rezolvare online a disputelor) care funcționează la adresa: http://ec.europa.eu/consumers/odr și despre posibilitatea utilizării platformei ODR pentru soluționarea litigiilor.
8.14. Cumpărătorul este obligat să nu dezvăluie terților parole asociate Contului și alte date necesare pentru a autentificare în Magazin sau pentru a efectua Comenzi.
8.15. Pentru a îndeplini cerințele Legii privind furnizarea de servicii electronice, Vânzătorul informează că:
8.15.1. utilizarea serviciilor furnizate electronic prin internet implică riscuri. Principala amenințare este posibilitatea de infectare a sistemului teleinformatic de către: viruși, viermi și troieni. Pentru a evita riscurile asociate cu aceasta, se recomandă ca persoanele care folosesc Magazinul să instaleze software antivirus pe dispozitivul lor și să-l actualizeze în mod continuu.
8.15.2. Vânzătorul introduce „cookies” în sistemul informatic utilizat de persoana care utilizează Magazinul, adică mici fragmente de text pe care site-ul le trimite browserului și pe care browserul le trimite înapoi la următoarele vizite pe site. „Cookie-urile” sunt folosite în principal pentru a menține sesiunea, de exemplu prin generarea și trimiterea unui identificator temporar după conectare. Cu toate acestea, ele pot fi utilizate mai pe scară largă prin stocarea oricăror date care pot fi codificate ca șir de caractere. Datorită acestui fapt, Utilizatorul nu trebuie să introducă aceleași informații de fiecare dată când revine la o anumită pagină sau trece de la o pagină la alta.
9. Newsletter
9.1. Fiecare Utilizator poate, prin furnizarea adresei de e-mail și acceptarea prevederilor Regulamentului, precum și transmiterea altor declarații solicitate, să fie de acord să primească Newsletter-ul la adresa de e-mail furnizată.
9.2. Newsletter-ul poate conține informații comerciale în sensul Legii privind furnizarea de servicii electronice și promovare sau publicitate plătită.
9.3. Utilizatorul se poate dezabona de la primirea Newsletter-ului făcând clic pe linkul de dezactivare plasat în mesajele trimise ca parte a Newsletter-ului.
10. Răspunderea Vânzătorului pentru neconformitatea Produsului cu contractul de vânzare, reclamații cu privire la Produse
10.1. Vânzătorul se obligă să livreze Produsul Cumpărătorului în conformitate cu contractul de vânzare încheiat.
10.2. În cazul nerespectării Produselor cu contractul de vânzare, Vânzătorul este răspunzător față de Consumatori și Întreprinzători cu drepturi de consumatori conform regulilor privind răspunderea pentru neconformitatea bunurilor cu contractul reglementat în Legea privind drepturile consumatorilor ( în special articolul 43 din Legea privind drepturile consumatorilor și următoarele). Baza și sfera răspunderii Vânzătorului față de Cumpărători care nu sunt Consumatori sau Întreprinzători cu drepturi de consumator, în cazul în care Produsul vândut prezinta un defect fizic sau juridic, sunt reglementate în prevederile Codului civil.
10.3. În cazul contractelor de vânzare în care Cumpărătorul nu este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator, în măsura maximă permisă de lege se exclude aplicarea prevederilor art. 556-576 din Codul civil.
10.4. Cumpărătorul care nu este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator, la primirea coletului este obligat să verifice dacă ambalajul este nedeteriorat și dacă coletul nu prezintă semne de alte deteriorări mecanice. Orice deteriorare trebuie descrisă în raportul de daune, confirmat de furnizor. Formularele de daune respective sunt disponibile la curierii de livrare. Raportul trebuie semnat de curier, iar o copie a raportului trebuie trimisă Vânzătorului în scris. Reclamațiile privind daunele în timpul transportului vor fi luate în considerare numai dacă este prezentat un raport de avarie. Acest punct nu se aplică consumatorilor și întreprinzătorilor cu drepturi de consumator, ale căror reclamații vor fi recunoscute indiferent dacă a fost întocmit și prezentat un raport de daune.
10.5. Reclamația trebuie să includă:
10.5.1.desemnarea Cumpărătorului și datele de contact ale Cumpărătorului (adresa sau adresa de e-mail);
10.5.2. desemnarea Produsului la care se referă reclamația;
10.5.3. informații cu privire la subiectul reclamației, inclusiv tipul de defect sau nerespectarea Produsului cu contractul de vânzare;
10.5.4. informații privind solicitarea de a aduce Produsul în conformitate cu contractul (reparație sau înlocuire) sau o declarație privind reducerea prețului sau retragerea din contractul de vânzare.
10.6. Se pot depune reclamații:
10.6.1. în scris, la adresa indicată în punctul 1.5.1.,
10.6.2. prin e-mail la adresa indicată în punctul 1.5.3.
10.7. În termen de 14 (paisprezece) zile de la depunerea reclamației, Vânzătorul va răspunde la aceasta și va notifica persoana care depune reclamația despre cum să procedeze. Vânzătorul va depune toate eforturile pentru a se asigura că reclamațiile sunt luate în considerare fără întârzieri nejustificate.
10.8. În cazul în care Consumatorul sau Întreprinzătorul cu drepturi de consumator nu este informat cu decizia Vânzătorului cu privire la reclamație în termen de 14 (paisprezece) zile de la data primirii reclamației de către Vânzător, se consideră că Vânzătorul a acceptat reclamația Consumatorului sau Întreprinzătorului cu drepturi de consumator. Această prevedere nu se aplică entităților care nu sunt consumatori sau întreprinzători cu drepturi de consumator.
10.9. Pe parcursul procesului de reclamație, Vânzătorul poate solicita explicații suplimentare, documente sau verificarea derulării evenimentului care face obiectul reclamației.
10.10. După epuizarea procedurii de reclamație reglementată în Regulament, Cumpărătorul care este Consumator are opțiunea de a se adresa instanței de judecată pentru a urmări orice pretenții sau de a folosi metode extrajudiciare de reclamație permise de lege, în special medierea și o instanță permanentă de arbitraj condusă de unitățile competente ale Inspecției Comerțului, precum și obținerea asistenței în acest sens de la organul competent sau de la ombudsmanul municipal al consumatorilor (Vânzătorul nu este obligat să consimtă la utilizarea modalităților extrajudiciare de soluționare a reclamațiilor). Informații exacte cu privire la posibilitatea utilizării procedurilor extrajudiciare pot fi disponibile, printre altele, de la oficiile autorităților competente (ombudsmanii municipali și organizații pentru consumatori, Inspectoratele Județene ale Inspecției Comerțului) și pe site-urile acestora, precum și pe site-urile Oficiului pentru Concurență și Protecția Consumatorului (www.anpc.ro).
10.11. Vânzătorul informează, de asemenea, despre existența platformei ODR (rezolvare online a disputelor) care funcționează la adresa: http://ec.europa.eu/consumers/odr și despre posibilitatea utilizării platformei ODR pentru soluționarea litigiilor.
10.12. Vânzătorul nu oferă garanție pentru Produsele care depășește drepturile Consumatorului și Întreprinzătorului cu drepturi de consumator, care rezultă din răspunderea Vânzătorului pentru neconformitatea bunurilor cu contractul menționat la pct. 10.2. de mai sus. Pentru unele Produse poate fi oferită o garanție a producătorului. Informații despre existența unei garanții pentru anumite Produse pot fi găsite în Magazin. Condițiile detaliate de garanție sunt specificate în cardul de garanție atașat Produsului.
10.13. În cazul în care Produsul este în contradicție cu contractul de vânzare încheiat, Vânzătorul este răspunzător față de Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator și recunoaște reclamațiile în acest sens pe baza prevederilor Legii privind drepturile consumatorilor cu privire la neconformitatea bunurilor cu contractul (articolul 43 și următoarele din Legea privind drepturile consumatorilor).
10.14. În cazul nerespectării produsului cu contractul, Cumpărătorul care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator poate cere repararea Produsului sau înlocuirea Produsului. Dacă aducerea Produsului în conformitate cu contractul de vânzare în modul ales de Cumpărător este imposibilă sau ar necesita costuri excesive pentru Vânzător, Vânzătorul poate:
10.14.1. înlocui Produsul atunci când Cumpărătorul care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator a cerut o reparație sau
10.14.2. repara Produsul atunci când Cumpărătorul care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator a solicitat o înlocuire.
10.15. Dacă repararea și înlocuirea Produsului sunt imposibile sau ar necesita costuri excesive pentru Vânzător, Vânzătorul poate refuza aducerea Produsului în conformitate cu contractul de vânzare. În situația indicată în teza anterioară, Cumpărătorul care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator poate depune Vânzătorului o declarație de reducere a prețului sau de retragere din contractul menționat la pct. 10.18. de mai jos.
10.16. Vânzătorul va repara sau va înlocui Produsul într-un termen rezonabil din momentul în care Vânzătorul a fost informat de către Cumpărător, care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator, despre lipsa de conformitate a Produsului cu contractul și fără inconveniente nejustificate pentru Cumpărător care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator, ținând cont de specificul Produsului și de scopul în care Cumpărătorul care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator l-a achiziționat. Costurile de reparare sau înlocuire a Produsului vor fi suportate de Vânzător.
10.17. În cazurile indicate în punctele 10.14.1. și 10.14.2. Cumpărătorul care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator oferă Vânzătorului un Produs care poate fi reparat sau înlocuit. Vânzătorul colectează Produsul de la Cumpărătorul care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator, pe cheltuiala sa.
10.18. În cazul nerespectării produsului cu contractul, Cumpărătorul care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator poate depune o declarație de reducere a prețului sau de retragere din contract atunci când:
10.18.1. Vânzătorul a refuzat să aducă Produsul în conformitate cu contractul în conformitate cu punctul 10.14. de mai sus;
10.18.2. Vânzătorul nu a adus Produsul în conformitate cu contractul în conformitate cu punctul 10.16. de mai sus;
10.18.3. nerespectarea Produsului cu contractul continuă, chiar dacă Vânzătorul a încercat să aducă Produsul în conformitate cu contractul;
10.18.4. lipsa de conformitate a Produsului cu contractul este suficient de semnificativă pentru a justifica o reducere de preț sau o rambursare ca urmare a retragerii din contract fără utilizarea prealabilă a măsurilor de protecție specificate în pct. 10.14. de mai sus;
10.18.5. din declarația Vânzătorului sau din circumstanțele create reiese clar că acesta nu va aduce Produsul în conformitate cu contractul într-un timp rezonabil sau fără inconveniente nejustificate pentru Cumpărătorul care este un Consumator sau un Întreprinzător cu drepturi de consumator.
10.19. Prețul redus rămâne în aceiași proporție cu prețul Produsului rezultat din contractul de vânzare, în care valoarea Produsului care nu este conformă contractului de vânzare rămâne la valoarea Produsului în conformitate cu contractul de vânzare.
10.20. Vânzătorul returnează Cumpărătorului care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator sumele datorate ca urmare a exercitării dreptului de reducere a prețului imediat, în termen de cel mult 14 (paisprezece) zile de la data primirii de către Vânzător a declarației Cumpărătorului care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator privind reducerea prețului.
10.21. Cumpărătorul care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator nu poate să se retragă din contractul de vânzare și să solicite rambursarea prețului pentru Produs dacă lipsa de conformitate a Produsului cu contractul de vânzare este irelevantă. Se presupune că lipsa de conformitate a Produsului cu contractul de vânzare este semnificativă.
10.22. În cazul retragerii din contractul de vânzare de către Cumpărător în conformitate cu punctul 10.18. de mai sus, Cumpărătorul care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator returnează imediat Produsul Vânzătorului, pe cheltuiala acestuia. Vânzătorul returnează Cumpărătorului prețul Produsului nu mai târziu de 14 (paisprezece) zile de la data primirii Produsului sau a dovezii de rambursare a Produsului.
10.23. În cazul în care lipsa de conformitate cu contractul se aplică doar unor Produse livrate în baza contractului, Cumpărătorul care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator se poate retrage din contract numai în legătură cu aceste Produse, precum și în legătură cu alte Produse achiziționate de către Cumpărătorul care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator împreună cu Produse neconforme, dacă nu se poate aștepta în mod rezonabil ca Cumpărătorul care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator să fie de acord să păstreze numai Produsele care respectă prevederile contracta.
10.24. Vânzătorul rambursează prețul folosind aceeași metodă de plată ca cea folosită de Cumpărător care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator, cu excepția cazului în care acesta din urmă este de acord în mod explicit cu o altă metodă de returnare, care nu implică niciun cost pentru el.
10.25. Vânzătorul este răspunzător pentru nerespectarea Produsului cu contractul de vânzare existent la momentul livrării Produsului și dezvăluit în termen de 2 (doi) ani de la data livrării Produsului, cu excepția cazului în care data de expirare a Produsului este mai lung.
10.26. Vânzătorul nu este responsabil pentru lipsa de conformitate a Produsului cu contractul de vânzare dacă Cumpărătorul care este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator, cel mai târziu la momentul încheierii contractului de vânzare, a fost informat în mod explicit că caracteristica specifică a Produsului se abate de la cerințele de conformitate cu contractul prevăzute la art. 43b sec. 2 din Legea privind drepturile consumatorilor și a acceptat în mod explicit și separat lipsa unei caracteristici specifice a Produsului.
11. Opinii despre Produse
11.1. Vânzătorul se asigură că opiniile despre Produsele publicate în Magazin (în continuare: „Recenzii”) provin numai de la persoane care au folosit Produsul respectiv sau l-au achiziționat. Pentru a verifica dacă au fost emise avize de către persoanele la care se face referire în teza anterioară, Vânzătorul adoptă regulile descrise în următoarele prevederi.
11.2. Numai persoanele care au plasat o Comandă sau au achiziționat un Produs în Magazin au voie să scrie o Opinie. Emiterea unui aviz este voluntară și gratuită.
11.3. Vânzătorul trimite un e-mail cu o solicitare de a emite o Opinie și un link către formularul online care permite emiterea acestuia numai persoanelor menționate la punctul 11.2. de mai sus. Vânzătorul poate condiționa publicarea Opiniilor în Magazin de aprobarea prealabilă a acestora de către Vânzător.
11.4. Subiectul Opiniei poate fi o evaluare, o fotografie sau o recenzie a Produsului achiziționat în Magazin.
11.5. Este interzisă postarea sau comandarea postării de Opinii false în Magazin.
11.6. Este interzisa încheierea de contracte fictive sau aparente de vânzare de Produse destinate doar emiterii unui Aviz.
11.7. Este interzisă postarea de Opinii care conțin conținut ilegal, care încalcă drepturile personale sau drepturile de autor ale terților sau care încalcă în orice mod normele sociale și morale sau principiile de conviețuire socială aplicabile.
11.8. O Opinie publicată poate fi ascunsă sau ștearsă în orice moment de către autorul său sau de către Vânzător (în special în cazul în care Opinia sau acțiunile Cumpărătorului încalcă Regulamentul sau legile aplicabile în general). Vânzătorul are dreptul de a suspenda sau șterge Contul Cumpărătorului care emite Opinii ce încalcă prevederile punctelor 11.5. – 11.7. de mai sus.
11.9. Utilizatorul este responsabil de conținutul Opiniilor publicate în Magazin. În special opiniilor sunt adresate punctele 8.5. și 8.7. din Regulament.
12. Dispoziții finale
12.1. Vânzătorul nu este obligat să respecte coduri suplimentare, opționale de bună practică sau alte documente de acest tip, ceea ce nu afectează faptul că Vânzătorul este deja obligat în temeiul dispozițiilor generale aplicabile ale legii să nu încalce principiile concurenței loiale și să nu utilizeze practici de piață neloiale.
12.2. Punctele la care se face referire în Regulament fără desemnare ulterioară înseamnă unitățile editoriale relevante ale Regulamentului.
12.3. Soluționarea oricăror litigii apărute între Vânzător și Cumpărător, care nu este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator, se depune instanței de judecată care este competentă adresei Vânzătorului indicată în punctul 1.5.1. din Regulament.
12.4. Legea română se aplică evaluării drepturilor și obligațiilor părților conform Regulamentului (în cazul unui Utilizator care nu este Consumator sau Întreprinzător cu drepturi de consumator). În cazul Consumatorilor și Întreprinzătorilor cu drepturi de consumator, legea aplicabilă este determinată în conformitate cu legislația general aplicabilă, în special în ceea ce privește protecția drepturilor consumatorilor.
12.5. Toate persoanele care folosesc Magazinul pot accesa Regulamentul în orice moment și fără a suporta plăți, precum și să copieze conținutul acestuia, să îl descarce sau să îl imprime. Regulamentul este disponibil la: https://desportivo.ro/regulamentul-magazinului-online
12.6. Vânzătorul informează că Regulamentul se poate modifica. În acest caz, Regulamentul va fi oferit Utilizatorului prin plasarea acestuia în Magazin, precum și prin trimiterea Regulamentului la adresa de e-mail furnizata de Cumpărător.
12.7. Regulamentul intră în vigoare pe data de 21 februarie 2023.
- Bărbati (4896)
- Femei (3197)
- Copii (2795)
- Haine (846)
- Încălțăminte (604)
- Accesorii (165)
- Nou (7627)
- Bestsellers (0)
- Backpacks (0)
- Valentine's Day (0)
- Jackets (0)
- Tiro 23 (0)
- Back to school (0)
- Autumn 2024 (0)
- Gift for him (0)
- Gift for her (0)
- Gift for children (0)
- Sporturi (2224)
- Turism (174)
- Outlet (83)
- Branduri (8733)
- adidas Shoes (0)
- Spring 2024 (0)
- Euro 2024 (3)
- T-shirts 2024 (0)